وبلاگ دختر پسرای ایروونی همراه با چت روم اعضای سایت
همه چیز از همه جا برای همه کس

 

غذاهایی که به جای مسکن می توانید از آنها استفاده کنید
شما می توانید بدون استفاده از داروهای شیمیایی و با استفاده از گیاهان دارویی در دسترس بسیاری از بیماری ها را درمان کرده و دردهای موضعی را کمتر کنید ما در مطلب زیر به کاربرد تعدادی از این گیاهان اشاره شده است.
0 0 0 نظر
[-] اندازه متن [+]


به گزارش سرویس علمی جام به نقل از بی باک نیوز، زنجبیل، ماهی قزل آلا، قهوه، مریم گلی، بومادران، کرفس، نعناع و مرزه از مواد غذایی هستند که موجب کاهش درد می شوند.


در اینجا چند نمونه از این گیاهان و مواد غذایی را به شما معرفی می ‌کنیم:

* زنجبیل: برای درمان دردهای عضلانی و مفاصل مفید است. از این ماده ی غذایی نه‌ تنها برای درمان سرماخوردگی و دردهای شکمی استفاده می ‌شود، بلکه به خاطر داشتن ترکیبات فراوان ضد التهاب مانند "جینجرول ‌ها"، دردهای عضلانی و مفاصل را نیز کاهش می ‌دهد. همچنین بهترین فایدۀ مستند و ثابت شدۀ زنجبیل، توانایی اش در کاهش حالت تهوع و استفراغ است.


در یک بررسی، به گروهی از افرادی که دچار دردهای عضلانی و مفاصل بودند طی یازده روز، کپسول ‌های زنجبیل و به گروهی دیگر کپسول‌ های دارونما داده شد. در این بررسی مشخص شد افرادی که کپسول زنجبیل مصرف کرده بودند با کاهش 25 درصدی درد در این نواحی مواجه بودند در حالی که گروه مقابل چنین احساسی نداشتند.
طی تحقیقی دیگر،‌ مشخص شد تزریق عصاره زنجبیل نیز راهی مناسب برای کاهش درد زانو است.

* ماهی آزاد یا قزل‌ آلا: برای درمان التهاب مفاصل و دردهای شدید شکمی مفید است. تحقیقات نشان داده، امگا 3 می ‌تواند برای درمان دردهای ناشی از التهاب مفاصل مفید باشد. امگا 3 دارای خواص بسیاری است که درمان دردهای شدید شکمی به خصوص آن که ناشی از استرس باشند، از جمله آن ‌‌ها است.

 

* قهوه: برای درمان سردرد مفید است. تحقیقات نشان داده مصرف 200 میلی ‌گرم کافئین - دو فنجان قهوه - سردردهای مختلف از جمله میگرن را تسکین می ‌دهد و  به بدن نیروی کاذب می‌دهد مراقب باشید به مدت طولانی از این نوشیدنی استفاده نکنید چرا که ممکن است نتیجه عکس از این کار بگیرید.

قابل ذکر است که قهوه فشار خون را بالا‌ می‌برد و آنهایی که فشار خونشان بالا‌ست باید از نوشیدن قهوه خودداری کنند.

 

* مریم گلی: برای درمان گلو درد مفید است. اگر در ناحیه گلوی تان احساس خارش و حساسیت می‌ کنید طبق نظر کارشناسان گیاه دارویی می‌ توانید از دم‌ کرده مریم گلی برای درمان آن استفاده کنید.


* کرفس: نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد گیاه کرفس به دلیل وجود روغن های فرار، رزین ها و فلاونوییدها خاصیت ضد التهابی و ضد درد دارد.

 

* بومادران: گیاه دارویی بومادران به شکل خوراکی استفاده می ‌شود و اثرات ضد نفخ، ضد درد، ضد التهاب و ضد تحریکات معده دارد.


* نعناع: نعناع گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند، خاورمیانه واروپا طرفداران زیادی دارد. نعناع تازه و خشک که احساس خنکی ایجاد می کند در دستور غذایی کشورهای زیادی مورد مصرف قرار می گیرد.

برگ نعناع، درمان مناسبی برای رفع سردرد، تب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و ... محسوب می شود. سیستم گوارشی را تسکین می دهد و در رفع گاز معده کمک می کند.

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 4689
بازدید کل : 108753
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1